понедельник, 26 декабря 2022 г.

Мозайка: алгоритм работы

Мозаїка 

Нам потрібно : 

  • Мозаїка з рівновіддалено зробленими дірочками яка являє собою коробочку що може закриватися і складається з піддону та сіточки ; 

  • Три ємності для сортування, з яких зручно брати, і в які зручно класти мозаїнки ( колір емкостей має відповідати кольору мозаїнок);

  • Заздалегідь відібрані три набори  мозаїнок різних кольорів. Необхідна кількість мозаїнок -  стільки, скільки потрібно для того щоб побудувати повну доріжку на площині сіточки мозаїки, (з дітьми для яких важливіше пропрацювати навички співпраці, які не можуть витримати довгостроковий робочий процес   - ми можемо брати меньше) .

Організація процесу:

  •  На столі ми залишаємо закриту коробку мозаїки, всередині якої відібрані нами перемішкні між собою набори мозаїнок;

  • Три ємності ставимо зверху, на мозаїку -  зліва направо;

  • У разі відсутності керівного контролю ми стоїмо позаду дитини щоб давати фізичні підказки, якщо керівний контроль дозволяє, то ми сідаємо навскоси , під 45 градусів до дитини за столом, а далі - навпроти.

Етап 1:

  • Оголошуємо " Спочатку зберемо мозаїку, а потім будемо запускати машинки" (або інше підкріплення) ;

  • Руками дитини  відсовуємо мозаїку вліво по відношенні до дитини ( якщо співпрацює погано - робимо це самі);

  • Руками дитини переставляємо три ємності з мозаїки прямо перед дитиною на столі зліва-направо  ( якщо співпрацює погано -  робимо це самі);

  • Руками дитини знімаємо сіточку з піддону, і виставляємо її за трьома різнокольоровими ємностями ;

  • Оголошуємо " Будемо сортувати червоний де червоний, зелений дне зелений, жовтий де жовтий";

  • Допомагаємо почати процес сортування, в якому дитина бере лівою рукою з піддону мозаїки по одній мозаїнці, перекладує в праву руку і потім кидає  в відповідну по кольору ємність. При цьому ми  коментуємо, коли дитина бере мозаїнку : "червоний де..." і коли вона кладе в червону ємність добавляємо : "чевоний" ( і так далі поки все не розсортуємо.  Детальніше окремо дивіться в протоколі про навчання сортуванню) ;

  • Як все розсортовано , оголошуємо: "Ти все розсортував, тепер будемо робити червону доріжку" ( або інший колір  - вашої першої ємності якщо дивитись зліва-направо);

  • Руками дитини допомагаємо дитині поставити сітку яка лежить за ємностями, попереду їх , і рухаємо першу ємність так щоб вона була зліва сіточки ( якщо співпрацює погано - робимо це самі);

  • Самостійно ми починаємо виставляти три перші мозаїнки  горизонтально,  щоб задати напрямок для подальшої самостійної роботи дитини: витягувати лівою рукою по одній мозаїнці, зручно перекладати в іншу руку і тицяти в усту дірочку одразу за поставленими Вами мозаїнками. При цьому ми коментуємо коли дитине бере з ємності мозаїнку : "червоний де .." . а коли вона тицяє продовжуючи доріжку, - "червоний" на протязі всього збору доріжки;




 

Комментариев нет:

Отправить комментарий