Мозаїка
Нам потрібно :
Мозаїка з рівновіддалено зробленими дірочками яка являє собою коробочку що може закриватися і складається з піддону та сіточки ;
Три ємності для сортування, з яких зручно брати, і в які зручно класти мозаїнки ( колір емкостей має відповідати кольору мозаїнок);
Заздалегідь відібрані три набори мозаїнок різних кольорів. Необхідна кількість мозаїнок - стільки, скільки потрібно для того щоб побудувати повну доріжку на площині сіточки мозаїки, (з дітьми для яких важливіше пропрацювати навички співпраці, які не можуть витримати довгостроковий робочий процес - ми можемо брати меньше) .
Організація процесу:
На столі ми залишаємо закриту коробку мозаїки, всередині якої відібрані нами перемішкні між собою набори мозаїнок;
Три ємності ставимо зверху, на мозаїку - зліва направо;
У разі відсутності керівного контролю ми стоїмо позаду дитини щоб давати фізичні підказки, якщо керівний контроль дозволяє, то ми сідаємо навскоси , під 45 градусів до дитини за столом, а далі - навпроти.
Етап 1:
Оголошуємо " Спочатку зберемо мозаїку, а потім будемо запускати машинки" (або інше підкріплення) ;
Руками дитини відсовуємо мозаїку вліво по відношенні до дитини ( якщо співпрацює погано - робимо це самі);
Руками дитини переставляємо три ємності з мозаїки прямо перед дитиною на столі зліва-направо ( якщо співпрацює погано - робимо це самі);
Руками дитини знімаємо сіточку з піддону, і виставляємо її за трьома різнокольоровими ємностями ;
Оголошуємо " Будемо сортувати червоний де червоний, зелений дне зелений, жовтий де жовтий";
Допомагаємо почати процес сортування, в якому дитина бере лівою рукою з піддону мозаїки по одній мозаїнці, перекладує в праву руку і потім кидає в відповідну по кольору ємність. При цьому ми коментуємо, коли дитина бере мозаїнку : "червоний де..." і коли вона кладе в червону ємність добавляємо : "чевоний" ( і так далі поки все не розсортуємо. Детальніше окремо дивіться в протоколі про навчання сортуванню) ;
Як все розсортовано , оголошуємо: "Ти все розсортував, тепер будемо робити червону доріжку" ( або інший колір - вашої першої ємності якщо дивитись зліва-направо);
Руками дитини допомагаємо дитині поставити сітку яка лежить за ємностями, попереду їх , і рухаємо першу ємність так щоб вона була зліва сіточки ( якщо співпрацює погано - робимо це самі);
Самостійно ми починаємо виставляти три перші мозаїнки горизонтально, щоб задати напрямок для подальшої самостійної роботи дитини: витягувати лівою рукою по одній мозаїнці, зручно перекладати в іншу руку і тицяти в усту дірочку одразу за поставленими Вами мозаїнками. При цьому ми коментуємо коли дитине бере з ємності мозаїнку : "червоний де .." . а коли вона тицяє продовжуючи доріжку, - "червоний" на протязі всього збору доріжки;
Комментариев нет:
Отправить комментарий